Monday, December 13, 2010

MRSM KEPALA BATAS ;)

Salam to all muslim readers. Awas! Post kali ini tidaklah terlampau panjang. Sederhana. Seperti yang semua sedia maklum, hari ini bertarikhkan 14 Disember [kelmarin hari jadi saya] aku pergi interview MRSM KEPALA BATAS. Haha.. 1st, E-CAD, 2nd, SBPI KUBANG PASU and 3rd, MRSM KEPALA BATAS. 3 beb ! Nak pilih yang mana ? Ikutkan hati aku, aku pergi MRSM. MRSM ULUL ALBAB. :) Nama terbaru. Seperti mana, MRSM nie ada hafazan. Woot~ Haha.. Yeah.. Pukul 8.30, I berangkat ! Pergi sana, ada emergency pulak. Leceh ! Huhu.. Pastu, pendaftaran. Lepas pendaftaran, BUDAK-BUDAK YANG NAK KENA INTERVIEW nie, kena duduk dekat satu dewan nie. Ketar giler ! Kena jalan dan pergi dekat satu kelas nie.. Untuk hafal surah. Surah ? Surah panjang ;) Haha.. 2 ayat tak habis nak hafal. Lepas hafal tuh, kami semua nie kena bangun dan jalan masuk bilik lain pulak.. Untuk baca dekat seorang ustazah kowtt apa yang kita hafal tadi tuh. Ek o! I'm sorry. 2 ayat tak dihafal. Tak sempat kowtt. ==' Lepas hafal, aku kena baca satu teks niey. Al-Quran la. Lepas jer baca tuh, ustazah tu tanya, 'Dekat rumah baca Al-Quran berapa kali dalam sehari?' Aku pon cakap, 'Lepas maghrib baca la'. Dia membalas, 'Setiap hari?' Iman, 'yerp!'. Dia balas, 'Alhamdulillah'. Haha. Soalan seterusnya. Cikgu lain pulak. Bahasa Inggeris. Erm.. Dia tanya pasal famili, cita-cita, kenapa nak jadi cita-cita tuh, kenapa nak masuk sekolah tu. Dan.. Kenapa tak ambil SMKA Irshad? Aku pon mula lha story. Blablabla. Dah habis. Buat ujian JAWI dan soalan seakan-akan APTITUD. Haha.. senang jer soalan dia. Jawi tuh ada la dalam 1 perkataan aku tak tau nak eja. ==' Golf. Aku tak reti nak eja Golf. Pernah eja. Tapi, lupa suda. Dah lama. Dia bagi 30 minit. Ujian Seakan-akan Aptitud tuh ada 50 soalan dan Jawi 20 soalan. Kena bahagikan masa. ;) Aku 15 minit sebelum masa habis, aku dah siapkan. Lega gila time tuh Fuhh ==' Then, habisla kami punya Ujian.. Kami pun kena masuk dewan balik. Habis cerita :)

Daa,
Iman Piie

No comments:

Post a Comment