Thursday, December 9, 2010

Lepak-lepak

Yar! Akhirnya, aku orang yang pertama tulis new post dekat blog! Aku dah agak. Depa mesti penat lagi dan malas lagi nak update. Aku update nie pon sebab boring nikmat. Haha! :) Yer lha, dok kat rumah nie, tak buat apa pon. Yar! Aku nak start story dah niey. First, pergi ambik Surat Penempatan ke Sekolah Menengah. Alhamdulillah, aku dapat SMKA Irsyad. Sekolah yang aku impikan kalau tak dapat SBP. Herm.. Lepas ambik surat tuh, jumpa lha dengan kengkawan aku. Borak sakan lha kami nie. Then, pergi Bobnoli dulu sebelum ke Taman Permainan Bertam Indah. Pergi Bobnoli just minum-minum. Afina, Husna and Afiqah jer makan nasi. Sebab kami baru jer makan dekat rumah tadi. Depa belum kowt. Perjalanan bermula.. Kami pergi ke taman permainan. Main-main dekat situ. Dah bosan pergi rumah Fana. Dia tak sihat tapi boleh lagi online Fesbuk. Sampai pagi pulak tuh! Mau tak sakit. Hehs~ Lepas pergi rumah Fana, perjalanan kami pun bermula. Pergi rumah Husna pulak. Dia jamu macam-macam. Orang rajin lha katakan. Haha! Nanti perasaan pulak. Maaf yer? Aku malas nak upload gambar. Tunggu Husna upload dulu lha. Herm.. Maybe, dia tak akan upload lagi kowtt.. Sebab dia cakap, dia tak larat. Aku pon penat jugak. Main sangat kelmarin. Aku calling mak aku. Tanya, boleh tak depa ikut gi rumah. Mak aku bagi jer. So, pergi rumah aku pulak. Mau tak penat? Macam-macam kami ronda. Then, tengok-tengok mak aku bawak Cua and Amzar. Wah! Seronok la kami.. Comel-comel! Kami mandi kolam. Mak aku beli kek untuk Amzar. Besday dia kelmarin. Besday aku, 3 hari lagi. Sabar,sabar,sabar! Bukannya best pon sambut besday, sebabnya.. KITA DAH TUA! Hehs~ Itu yang paling aku tak suka. Tua? Herm. Bulan 12, memang muda! Sebab tuh lha kita kena lahir pada bulan 12. Menampakkan kita awet muda. Haha~ Merepek sudah.

Posmen sampai rumah. Ada surat pergi temuduga MRSM Kepala Batas. MARA yang first time ada agama. Hafazan. 14 haribulan nie, kena pergi lha. Banyak sangat orang yang tak nak pergi sebab depa cakap, menyeksakan. Apa lah yang nak menyeksakan tuh? Bagi aku, itulah yang terbaik. Setakat hafal jer bukan nak buat apa pon. Dapat keberkatan lagi tau! Pukul 2.00 lebih tu, Afina dah balik. Sebab nak pergi Jusco kowtt katanya. Teringinnya aku nak pergi shopping lagi. Best! Aku pon ada hajat nak beli sesuatu. Hehe.. Lepas tuh, melayan Cua pulak. Aku bukak internet sekejap. Nak tengok notifications. Hihi.. Then, pergi sawah.. Apa lagi? Snap,snap lha~ Hehe.. Lepak kat situ kejap. Balik rumah. Dah tak larat sangat. Minum-minum dulu, Husna balik. Syafiqah malu nak duduk kat dalam rumah sorang-sorang. Dia nak pergi keluar. Aku teman dia. Kami sembang macam-macam. Privacy! Lol.. Lepastuh, aku balik rumah sekejap. Ada benda yang perlu aku selesaikan.. Pastu, pergi tempat Syafiqah balik. Teman dia. Then, dah berjam-jam tunggu, dia pon balik.. Daa Syafiqah! Aku pon balik rumah. Bukak internet sekejap. Haha.. Okielha, daa..!

Daa,
Iman Shafei

No comments:

Post a Comment