Wednesday, November 24, 2010

Tak ku sangka

Hey all ! Salam too. Hehehe. Aku ader satu benda nak kongsi dengan hampa semua niey. Tadi, akak sulung aku tulis new post baru. Aku dok sebelah dia. Selepas itu, kedengaran suara akak aku jugak. Tapi akak aku yang ketiga. Dia cakap, 'Iman,nanti edit la kat Syeerah blog' . Wow ! Tak ku sangka ! Selalunya, dia la yang selalu kata kat aku. 'Bukannya best pon.' 'Bukannya ada orang nak baca pon'. Erm.. Tetiba pulak, dia suruh aku buat. Pelik kan ? Jadi, hari nie dia mula dok melawak dengan aku ! Best ! Hehe.. Aku pon buat la. Erm. Aku buat ayat yang 'skema'. Dia cakap, 'Iman, awat ayat tuh skema sangat? Tak mau lah.' (gelak) Hahaha.. Dia memang pelik. Itu la yang melawakkan. Then, aku show kat dia blog aku. Dia cakap, 'Kalau Iman tunjuk pon,Syeerah tetap tak mau'. Erm. Aku tarak kesah aih. Bukannya blog aku pon. Dia share blog tuh dengan sepupu kami (aku dan Syeerah). Nama title blog dia , 'Che Ah Che Mim'. Hahaha.. Gabungan nama, beb ! Aku la yang kena edit kat dia. Beberapa minit kemudian, perkataan ini berbunyi, 'Iman,buat ja lah apa yang Iman nak buat'. Aku pon mai terjah la nak letak apa pon. Kami gelak je tak henti-henti. Ayat aku macam niey,


  • 'Nama cheq Che Mim. Nama gelaran cheq ja la. Seperti yang hampa sedia maklum, blog nie cheq kongsi dengan cheq punya sepupu. Nama dia Che Ah. Tapi, nama gelaran dia ja la. Sempoooii !! Umoq cheq sama dengan dia. Bulan pon sama. Hebat, kan ? Kami nie memang sepupu sejati dunia akhirat la. Kalau nak tau dengan lebih lanjut, sila add cheq dengan sepupu cheq di FaceBook. a.k.a MukaBuku.
Nie la dia ayatnya. Lawak, right ? Idea aku semua. Post belum ada lagi. By the way, aku pon nak cerita pasal post jugak. Ada ka pulak, dia suruh aku yang tulis kat blog dia. Susah aku. Dua blog aku pegang. Sebab tu lar, dia buat dengan sepupu kami. (aku dan Syeerah) Hahaha.. Lawak.Lawak.Lawak. Erm. Aku berani tulis nie sebab Syeerah pegi makan. Aku ? Makan tangguh dulu. Alamak !! Syeerah dah datang beb ! Syeerah mai dengan perkataan lawak ! Hahahaha.. By the way, aku chaw dulu ! Sebelum dia baca entri aku untuk kali ini ;)

Yang mengarang blog ini,
Iman Shafei

yang gembira
pada hari ini.




No comments:

Post a Comment