Monday, November 22, 2010

Perbincangan aku dan..

Seperti biasa dimulakan dengan, Salam.. To all my muslim reader. And to non-muslim, Hello. Erm. I want to share something.. Aku dah bosan speaking nieyy.. BM la pulak. Gunalah Bahasa Kebangsaan Kita. ;) Hehehe.. Aku tengok satu iklan tuh. Orang tuh cakap dalam Bahasa Inggeris, then, orang Melayu nie tak jawab. Tau sebab apa ? Sebab dia suruh orang yang padai ber'SPEAKING' tuh cakap dalam Bahasa Kebangsaan. Itular. Jangan bangga sangat kalau pandai Bahasa Inggeris tapi tak tau cakap dalam Bahasa Kebangsaan. Aku nak stop cakap pasal niey.. Toksah larr dok ber'DAKWAH' .. Herm. Sedih. Sedih. Sedih. Selalu tengok posmen datang. Kenapa posmen tak datang kat rumah aku ? Aku harap sangat surat pergi temuduga ke SBPI Kubang Pasu.. Posmen ! Kau datanglah kepadaku dan berikanlah kepadaku apa yang aku ingin-inginkan selama ini..


  • "Ya Allah, Ya Tuhanku, Engkau berikanlah aku kebahagiaan didalam dunia dan akhirat. Engkau juga berikanlah aku masuk ke Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu (I-KUPS) Sepertimana yang aku nanti-nantikan selama ini. ku sangat berharap. Ya Allah, sesungguhnya aku berharap engkau memakbulkan doaku ini. Sekali ini sahaja , Ya Allah. Berikanlah peluang kepadaku."

Begitulah setiap hari aku berdoa selepas sahaja menunaikan apa yang diperintah oleh Allah s.w.t .. Erm. Setiap kali aku berdoa, titisan air mataku selalu sahaja menitis di telekung. Terlampau berharap. Jika tidak ada rezeki aku disitu. Aku akan reda sahaja. Mungkin Allah nak bagi rezeki yang lain buat aku. Kita tak tau ! Erm. Melihat kakak-kakak dan abang bahagia pon dah cukup ;) Cukup buat Umie dan Waled hepi !Ya.Ya.Ya. Takut jugak tengok umie macam berharap sangat aku dapat. Macam time nak dapat result tuh. Fuhh ! Janganlah berharap sangat ! Takut den dibuatnya.. Hehe.. Apa aku nieeyy ? Perbincangan aku dengan Fina..
hm.dlm bhasa apa?

Afina : awk! awk tau tak,nazhif and lukman?

Cheq : apa ? saya tak tau


Afina : nazhif,dpt sains mat jiwa. lukman dpt intergrasi gopeng

Cheq : fuiyooo !

Afina : interview

Cheq : huk3..knp x kita ?

Afina : tu r ! ak pun cm x puas hti

Cheq : erm.. kna slalu tgk posmen

Afina : haha

Cheq : hehe

Begitulah kesudahannya..

Sesiapa yang baca entry aku untuk kali ini, tolonglah doa kat aku n Pina , yer ?

No comments:

Post a Comment