Saturday, November 27, 2010

*kecut*

Salam.. Nak kongsi-kongsi bab pergi temuduga ke SEKOLAH BERASRAMA PENUH INTERGRASI KUBANG PASU nieyy.. Ya Allah ! Besaq sekolah tuh.. Tapi, entahla.. Tak dak 'mood' nak ambik gambar masa tuh. Well~ Hampa semua tau lah kan ? Orang tengah kecut * Haha.. 1st, pergi pendaftaran. Kena beratur. Time tuh, ada sedikit kejadian. Korang nak tau x ? Kejadiannya, beg aku terlampau besar daripada beg-beg orang yang lain, jadi pada masa itu, beg aku terkena perut sorang budak niey *perempuan,k?* Hehe.. Apa lagi ? Aku senyum malu-malu kucing dan mengeluarkan dua patah perkataan sahaja iaitu *mintak maap* Dia pon senyum-senyum jugak. Hehehe. ! :P Lepastuh, aku tengok ada 4 kertas yang mana nama aku di highlight ! Hehe. ;) Lepastuh, ada kena ambik name tag dan dua kertas. Satu kertas kena tick. Yang mana yang kita dah buat satu benda tuh. Maksud dia macam kalau aku dah buat Ujian Jawi, aku kena tick la, anda paaaaham ? Sebelum masuk dalam Makmal Bahasa, aku pergi dekat family aku dulu. Nak ambik sebatang pen yang berwarna hitam. Sempat lagi kakak aku yang kedua dok ambik gambar aku yang tengah ketar. Hampa nak tengok takk ? Aku upload yar ? Kalau tak mau tengok, butakan mata anda ! ;)


Tyme niey, umie tengah kalut dok cari pen dalam handbag.
Aku tengah kalut jugak nak masuk dalam bilik Makmal Bahasa. ;)


Tyme nieyy, aku dok ushar per benda tah.. Bilik tuh la kowtt..

Tengah ushar kertas yang baru dapat tyme pi pendaftaran.


Itu lar dia. Gambar-gambar yang diambil oleh akak aku ;) Sikit kan ? Erm.. Lagipun,aku yang tak nak ! Sebab 'mood' kowtt.. Lepas tuh, aku pon dengan hati yang kejap kecut kejap kembang masuk la dalam Makmal Bahasa tuh. Ada taklimat sket. Erm. Aku dengar. Pastuh, panggil nama sorang-sorang. Semua orang angkat tangan jer, aku nak cakap' *SAYA,CIKGU* Dengan muka tak malu, nama aku dipanggil, aku cakap *SAYA* .. Orang semua dok ushar aku ! Perhal ? Hehe.. Tak la malu sangat ;) Biasa-biasa jer. Then, ada tulis jawi+arab. Jawi. Aku boleh jawab ! Kalau Bahasa Arab, 2 soalan jer aku tak jawab. Hehe.. 20 soalan jawi dan soalan Bahasa Arab, jadi korang tambah-tambah lah yer ? 20+5= ? Kira sendiri ! Tuh aku senang hati sikit. Lepas jer buat Jawi+Arab nieyy, aku dan geng pergi dekat kelas kowt. Tak pasti sangat. Nie yang paling aku tak suka sangat kat bab nieyy. Kena public speaking, beb ! Dia tanya, kita jawab. Aku kena yang National Day. Payah kan ? Aku buat secara hentam kromo. Lepas nak keluar dari bilik tuh, aku cakap *Sorry* Then, dia cakap, *Nevermind* Haha.. Aku tengok semua macam tahap aku jer. Aku tak la berapa kesah sangat. ;P Tapi, rasa macam nak menangis jer. Huk.Huk.Huk. Aku tau siapa diri aku. Tapi, aku dah berusaha. Jadi setakat tuh jer la usaha aku. Lepas tuh, kena tunggu semua orang abes dulu, baru ke sesi yang seterusnya. Korang nak tau sesi seterusnya apa ? Sesi Temuduga Individu. Best giler siott ! Dia tanya dekat aku yang senang-senang jer. Aku pon, dengan tak tau malu, dok cakap potpet-potpet. Sampai habis aku senyum. Dan diikuti dengan soalan yang seterusnya. Bla-bla-bla aku cakap, abes jugak akhirnya. Setiap orang berlainan soalan. ;) Ada yang dapat yang susah dan senang. Aku dapat yang senang. Tak kena hafal satu surah lazim pon ! Tapi, korang standby lha, yer ? Kot-kot ler, esok ader plak dia nak suruh baca satu surah lazim. Mana lar nak tau. :P Hehe. Dan aktiviti seterusnya !! Iaitu , jeng.jeng.jeng !! Makan !! Whuahahahahahahaha.. Makan bihun+Air Teh Panas. Time makan, melawak dengan kengkawan dulu, beb ! Hehe.. Best giler siott.. Depa ramah giler dengan aku. Aku suka ! Ada yang ganas+ayu. Hahaha.. Pastuh, erm. Kami kena salin pakaian. Sebab ada Ujian SEGAK. Hanya untuk orang-orang yang segak seperti aku sahaja yang dibenarkan. Hehe.. Konon jer erk ? Wekkss :P Kena buat turun kerusi,pumping dan jangkauan melunjur. Erm.. Lepas tuh, ada temuduga Sukan pulak.. Dia tanya penyertaan kita. Aku cakap 'LAWN BOWLS' Peringkat Kebangsaan. Kursus Kepimpinan Pengawas Peringkat Kebangsaan Jemputan Antarabangsa,lompat jauh dan lompat tinggi. Kira olahraga lha.. Hehehe.. By the way, interview nie memang mencabar ! Tapi, best ! Sebab dapat ramai dah kawan ! ;)

Papai,
Iman Shafei
baru balik dari ,
SBPI Kubang Pasu
Ruang tamu,
9.24 p.m.

2 comments:

  1. kalau aku pergi aku getaq gila!!

    ReplyDelete
  2. haha.. mmg lha ketaq.. erm.. tp, bila dh 2 kli tuh, x brp sgt lha..

    ReplyDelete