Wednesday, February 2, 2011

Gempar

Assalammualaikum..Kembali jugak aku dekat sini.Ingatkan dah tak layan benda macam nie.Tapi,masih lekat dihati. ;) Cerita aku nie pon bukannya nak cerita pasal rumah.But,pasal sekolah eden la.Homesick sekali ja kieh?Tu pon hari kedua.Hari pertama happy-happy lagi.Masuk hari kedua,mula lah..Air mataku mengalir dengan deras disebabkan adanya orientasio.Orientasio memang best.Cuma,hari pertama tu biasalah..Rindu rumah.Bab kebersihan,semuanya ditanggung beres.Aku menjaga kebersihan.Aiceh~Padahal,baju-baju aku tak basuh banyak hari.Pakai baju yang lain.Bila dah tak dak baju,baru aku start membasuh.Rileks,dobi ada.Senior2 tak buli,okie?Senior2 baik jar.Dekat sana,tak dak adat buli-membuli.Time orientasio pon tak dak.Cuma,kena marah sebab langgar peraturan.*keningkening* Iman,budak yang paling bising dekat sana.Time orientasio masih dalam tahap diam-diam..Malu-malu kucing. ;) Setiap kali orientasio,sure aku menangis,tak tau kenapa. :P Manja-manja!Haiyakk..Bila teringat balik,malu la.Rasa menyesal pulak pi menangis.Main explorace,kami didenda sebab ada satu kesilapan besar dan kami kena makan bawang putih mentah-mentah dan telur mentah-mentah.Haiyakkk!Mata berair..Pedassssss!Panasssss!Haha.Hari orientasio dijalankan selama 2 minggu.Aku malas nak mengenang masa orientasio.Malass..Nanti teringin nak orientasio balik.Huhu =.=' Kami ada 8 orang ahli dalam satu dorm.Nak bagi depa popular sikit.Meh aku bagitau satu persatu nama depa.

  1. Nurul Alia Afina bt. Zaidi (KD)
  2. Nur Eisyah Nadia bt. Ariffin (PKD)
  3. Ain Farhanis
  4. Nurul Farihah bt. Abu Bakar
  5. Nur Farahanim
  6. Nur Anis Syahida bt. Rosli
  7. Siti Nur Izuani bt. Ridzuan
  8. Iman bt. Shafei (AJK masa)
Tu dia aih,Iman.Nak abar jugak dia jadi AJK masa.Bukannya cepat sangat pon aku nie. Pemalas lagi ada la. :D Kami satu aras dengan F5.Hehe..Berjaga-jaga.Adab sopan harus dijaga takut-takut mereka terasa dengan perangai kita. ;) Dekat sana,kami mengamalkan 3S iaitu,SENYUM,SALAM,SAPA.Hehe.Kadang-kadang aku tak buat sebab masalah ketensyenan melanda. :( Tensyen konon.Baru F1 beb.Haiyakk.Tensyen sebab kerja sekolah ja.And,macam-macam lagi lar.Tensyen masa tu lambat sangat.Kenapa tak cepatkan lagi masa?Haiyakkk! ==' Rileks sudah arr Iman.Fuhh.But,I like time riadah.Hehe..Ada lar kisah disebalik itu ;) Meh nak cerita time dekat kelas 1 IKRAM.
1st day,aku masuk kelas..Ketar tahap mampus.Tapi,alhamdulillah..aku tak mampus lagi ;) Ngee~Ish3.Bahasa kasar siott aku nie.Kena ubah nie.Tak baikk.Okie,back to the point.Sure la ada lantikan Ketua Kelas 1 Ikram and Penolong Ketua Kelas 1 Ikram.So,budak lelaki yang lantik semua tuh.1st,ketua kelas telah pon dicalonkan.2nd,pen.ketua kelas pulak.Meh nak buat dialog.

Cikgu T...* :Okie,sekarang kita lantik Pen.Ketua Kelas.Sapa-sapa nak bagi cadangan untuk lantik Pen.Ketua Kelas?

(perempuan buat senyap terlebih)
lelaki sahaja yang bersuara.

S....* :Nama saya,blalalalala.Saya mencadangkan Sarah untuk menjadi Pen.Ketua Kelas.

(cikgu tulis dekat whiteboard 'SARAH')
lelaki lain pula yang bersuara

Lupa sapa :Nama saya,blalalala.Saya mencadangkan Aliaa untuk menjadi Pen.Ketua Kelas.

(cikgu tulis dekat whiteboard 'ALIAA')
lelaki yang terakhir pula yang bersuara
last chance..

S....* :Nama saya,blalala.Saya mencadangkan Iman untuk menjadi Pen.Ketua Kelas.

(terkejut beruk aku dibuatnya)
aku ingat dia nak cakap,
'saya mencadangkan cadangan ditutup.'
rupa-rupanya,tidakk!

Time tuh time mengundi lar kami niey.Beberapa minit kemudian,undian telah pon ditutup.Ceh~Nak tau sapa yang jadi Pen.Ketua Kelas?Lawak beb.Aku la.Menyampah!Tapi,tak pa.Cikgu lebih mengenali kita dengan lebih rapat lagi.Well.Aku bangga la niey.Ish,ish,ish.

Nama Ketua Kelas : (ISI SENDIRI)
Nama P.Ketua Kelas: Iman binti Shafei

Haha.Nama aku terpampang dekat whiteboard tu.Lepas cikgu tu keluar,aku padam terus.Malu orang dok tengok nama aku.Aiceh~Konon!Hari pertama pon daa ada kerja sekolah.Tu yang paling membosankan.Fuhh ==' Setiap hari masuk tajuk baru.Apa kehe?Haiyakk!Tak pa.Tak pa.Bulan 3 nie exam.Fulllaamaaaakk!Takut siottt..Takut BA,BI,MATH,SC,GEO,SEJ and blalalalala..Herm..Apa lagi aku nak bagitau hampa nieeeee?Haaaa..Tau,tau!Aku ambik Jepun,so,kalau sapa-sapa yang ambik Jepun nie,dapat sorang kak angkat.Aku dapat sorang kakak nie.Baik+sporting+Best+Lawak..Selalu kalau tensyen,marah atau apa-apa ja la..Cerita dekat dia.And,dia pon..bagilarrr tips apa-apa.Btw,bukan tips.Hehe :P Jepun,aku kena hafal HIRAGANA,KATAGANA n satu lagi.Apa tau.Haiyakk..Lepastu,kena menari pulak.Adess. =='.Sian aku.Sampai rasa macam nak keluar dari Jepun.Lama-lama best la. ;) Nama kak tu,Kak Akma. ;) :)) Nak tempahan?Sila hubungi 018-47548684678493.Kol jangan tak kol.Kesempatan ni.Cun ni.Hehe.Kalau time dia tensyen,takut aku nak tengok muka dia.Merah padam.Kelmarin,dia gi kelas aku.Lepastu,time tu aku tengah tensyen.Tengok-tengok,dia pon tensyen.Haiyakk!Kita sama larr.Erm...Tak dek apa dah koddddd..

Babaippp,
Iman ;)

2 comments: